یاشاسین باغیمسیز آذربایجان

YAŞASİN TAM BAĞIMSIZ AZƏRBAYCAN

یاشاسین باغیمسیز آذربایجان

YAŞASİN TAM BAĞIMSIZ AZƏRBAYCAN

ریاست اتحادیه اروپا: دولت ایران با مشکل مشروعیت روبروست (بی بی س

وزیر خارجه سوئد که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را به عهده دارد روز سه شنبه گفت که دولت ایران در پی انتخابات ریاست جمهوری این کشور با مشکل مشروعیت در میان رای دهندگان روبروست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه کارل بیلت روز سه شنبه گفت: “آنها، رهبران ایران، باید نگران مشروعیت رژیم خود در چشم رای دهندگان این کشور باشند.”

وی در دیدار با اعضای کمیته امور خارجی پارلمان اروپا در بروکسل افزود: “اینکه [این وضع] به کجا می انجامد، باید صبر کرد و دید.”

آقای بلیت بعدا در دیدار با خبرنگاران از پاسخ دادن به این سوال که آیا او از درخواست برخی اصلاح طلبان در ایران برای برگزاری رفراندوم حمایت می کند یا نه، خودداری کرد و تنها گفت که مقام های ایرانی “باید به این مسائل رسیدگی کنند.”

مجمع روحانیون مبارز و محمد خاتمی از اعضای شورای مرکزی آن در چند روز اخیر خواستار برگزاری یک همه پرسی در مورد مشروعیت دولت آقای احمدی نژاد شده اند.

اما برخی محافظه کاران این درخواست را محکوم کرده و آن را بهانه ای برای ایجاد “تنش” در ایران توصیف کرده اند.

اتحادیه اروپا به شدت از نحوه برخورد حکومت ایران با تظاهرکنندگانی که به نتایج انتخابات و اعلام پیروزی محمود احمدی نژاد اعتراض داشتند انتقاد کرد که باعث تنش شدید در روابط دو طرف شد.

در بحران پس از انتخابات یک مدرس فرانسوی دانشگاه اصفهان به اتهام “جاسوسی” – اتهامی که دولت فرانسه بی پایه خوانده – دستگیر شد.

آقای بلیت گفت: “من وجود موارد (بازداشت های) مشابه دیگر در آینده را مردود نمی دانم. ما باید تماس ها و ارتباطات با مقام های ایرانی را حفظ کنیم.”

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد