یاشاسین باغیمسیز آذربایجان

YAŞASİN TAM BAĞIMSIZ AZƏRBAYCAN

یاشاسین باغیمسیز آذربایجان

YAŞASİN TAM BAĞIMSIZ AZƏRBAYCAN

استقرار و تحکیم دولت کودتا و راه و سیاست آینده ما!

استقرار و تحکیم دولت کودتا و راه و سیاست آینده ما!
آراز بیلگین

شورای نگهبان استقرار دولت کودتاچیان را تایید کرد و با توجه به سرکوب خشونت بار معترضان و جمع آوری افراد فعال اصلاح طلبان و خالی شدن اطراف موسوی و کروبی از این نیروها عملا جبهه مخالفان احمدی نژآد در یک قرنطینه سیاسی قرار گرفته و ایزوله شده اند و عملا  کارکردی جدی نخواهند داشت. رفسنجانی نیز به خاطر اینکه عملا در نتیجه افشاگریهای جبهه اصلاحات در دوران حاکمیت خاتمی فاقد هرگونه پایگاه مردمی  است و بخاطر باخت استقلال خبرگان در انتخابات قبلی که تایید صلاحیت اعضای آن نیز از فیلتر شورای نگهبان منصوب خامنه ایی گذشته فاقد هر گونه توان رویارویی با خامنه ایی و احمدی نژاد است. لذا در حال حاضر نیرویی که بتواند حاکمیت رژیم را به چالش جدی بکشاند بسیار ضعیف و فاقد نظام و انسجام لازم برای به پایین کشاندن رژیمی از این نوع است.

در بعد خارجی مسئله، با توجه به شدت فشار بین المللی که با تصور تغییر رفتار دولت کودتا بر آن وارد میشود و با توجه به رفتار شناسی برخی افراد که عملا در این درگیریها از لاک خود بیرون آمده و نقش خود را در امور نشان دادند احتمال شدت عمل تشکیلات کودتا تا پایان دوره التهاب و فروکش کردن هیجان داخلی و بین المللی قوی است. لذا جو خفقان خشن همراه با اخبار قتل و دستگیری حداقل برای چند ماه دیگر ادامه خواهد یافت. پس از فروکش کردن هیجان دنیای غرب و باز شدن درهای گفتگو فشار در داخل نیز به حد نرمالی که  کودتاگران برای استقرار آن در داخل مد نظر دارند خود را نشان خواهد داد و میتوان در مورد روش قطعی مورد نظر خداوندگار رژیم و پیامبرش اظهار نظر کرد. در هر صورت این مجموعه خودکامه نشان داد که اهل سازش و تسلیم نیست و با توجه به اینکه کوچکترین عقب نشینی بقول خودشان مساوی نابودیشان است تغییری در مواضع آن در مقابل مخالفان درون نظام و همینطور بیرون نظام قابل تصور نیست. همانطور که قبلا نیز در اشاره به سخنان ولایتی اشاره شد رژیمی از آن دست رژیمهایی نیست که در صورت افزایش فشار تسلیم شود و یک چنین رژیمی در مقابل فشار کل ملت یک کشور برای به پایین کشیدنش به جای اینکه به فکر تسلیم باشد به فکر وارد آوردن تلفاتهای حتی میلیونی بر مردم خواهد افتاد. (ولایتی: حادثه میدان تیان آن من چین لکه بر چهره دولت این کشور خواهد بود اما این رژیم چاره دیگری نداشت! " این سخنان تاکید بر این است که این رژیم برای حفظ خود آماده پذیرش هر گون لکه ننگی است و تسلیم شدن در مقابل اراده یک ملت در ذهن آنها وجود خارجی ندارد) هم اکنون جو شایعه پراکنی مخالفان رژیم برای افزایش هیجان عمومی و در نتیجه فشار روانی بر کودتاچیان زیاد است و این میتواند نیروهای کم تجربه سیاسی را دچار اشتباه کند لذا به دوستان توصیه میشود بسیار محتاط باشند و بیش از آنچه به سخنان گروههای مخالف رژیم جذب شوند متوجه واقعیتهای رفتاری خود رژیم در چند ماه آینده و برنامه ریزی بر اساس آن باشند.

موضع آمریکا نشان از نامیدی آنها از مخالفان احمدی نژاد دارد و در هر صورت پس از گذشت این دوره هیجان در افکار عمومی، دولت اوباما به روش قبل از انتخابات خود که سیاست گفتگو با احمدی نژآد بود باز خواهد گشت و البته احتمال ناز و اطوار اولیه و  بعد گفتگواز سوی رژیم نیز زیاد است.

اروپا با  تمام مواضع تندی که در اوایل داشته هم اکنون رفتارش در حد حمایت از دیپلماتها محلی خود افت کرده است و نباید انتظار داشت که آنها نیز سیاست کلان خود را فدای نیروی محدود و شکسته خورده مخالفان احمدی نژآد و اپوزیسیون کنند، لذا گذاشتن انرژی در این زمینه و وقت گذرانی برای جلب نوعی از حمایت جهانی که باعث تغییر رفتار رژیم فعلی شود نادرست خواهد بود و ما مجبور به بازی با همین سازکار موجود و همین مهره های هر چند تحمیلی شطرنج سیاست هستیم. در حال حاضر آنچه حرکت ملی باید در پی آن باشد روند عادی فشار بر رژیم در چهارچوبهای قانونی داخل و قابل تحمل برای رژیم و فعالیت گسترده تر در سطح بین المللی برای ادامه سوق دادن پرونده نژآد پرستی و فاشیزم موجود به مجمع عمومی سازمان ملل می باشد. با توجه به افتضاحی که  رژیم در استفاده بیش از حد از خشونت و کشتار به بار آورده شانس تسریع روند اقناع ارگانهای بین المللی در این مورد نیز بسیار بیشتر شده است و اثبات این امر بعنوان یک واقعیت انکار ناپذیر بر فکر بین المللی در مورد نژآد پرستی موجود در ایران حمایت بین المللی را از حق تعیین سرنوشت ملتمان را تضمین خواهد کرد و در حداقل ما را به موقعیت مشابه پذیرفته شده ایی که اکراد در عراق کسب کرده اندخواهد رساند.

در این دوره درگیریها عملا حرکت ملی رویکرد ملی آزربایجان مبنی بر حرکت مستقل و هویت مستقل برای ملت آزربایجان جنوبی را به نمایش گذاشت و عملا نشان داد که درهیجانی ترین سناریوهای مخالفان رژیم نیز قدرت تعقل درست و مبتنی بر منافع ملی  محفوظ می ماند و آنها توان انحراف فکری ریش سفیدان حرکت ملی را ندارند. این امر گرچه در تلویزیونهای ایران محور تبلیغاتی  را برای تحریک غیرت تورکی در پی داشته است ولی عملا نشان میدهد گروههای مخالف رژیم که روی هیجان وارده بر فکر آزربایجان حساب میکرده اند نامید شده و در حال بازی های مضحک عوامانه در ذهنیت عمومی آزربایجان هستند. بیانیه کودکانه و درخواست عدم قهر با ملت فارس که برای تغذیه عوام الناس صادر شده بود خود نمونه بارزی از این اقدامات است. اما مطمئنان نخبگان این تشکیلاتها دقیقا دلیل عدم دخالت آزربایجان در درگیریهای اخیر و نقش رهبری افکار عمومی آزربایجان از سوی فعالین و گروههای ملی را میدانند لذا گروههای ملی و بویژه گوناز تی وی باید برنامه مدونی را برای توجیه افکار عمومی و ایجاد آگاهی در میان عموم ملت آزربایجان در مورد دلایل عدم ورود به درگیریها ترتیب دهند و در این برنامه با ارائه نمونه هایی از این سبک گفتاری تلویزیونهای اپوزیسیون و بیانیه های کودکانه آنها از هر گونه تاثیر منفی تبلیغات عوامانه و عوام فریبانه این تلویزیونها و گروهها جلوگیری کنند. حماقت آنها و یا زرنگ بازی در تحقیر کارکرد حساب شده یک ملت به یک اصطلاح کودکانه "قهر"  نشان میدهد که رفتار ما در مقابل این طیفها باید قاطع و عاری از هر گونه تسامح باشد.

در زمین تعامل با گروههای سیاسی سراسری و ایران محور نیز باید از این پیروزی ناشی از سکوت و خودداری هدفمند و فعال برای ابراز حاکمیت ملی بر افکار و رفتار ملی در آزربایجان  در مقابل این گروهها استفاده نمود و این گروهها را در مورد حق تعیین سرنوشت ملتمان به تمکین وا داشت.

این فشار بر گروههای سراسری و ایران محور بطور حتم یکی از سه نتیجه احتمالی زیر و یا ترکیبی از آنها را در پی خواهد داشت:

1-  گروهها به رو نمایی افکار نژآد پرست خود نسبت به آزربایجان و ملت آن خواهند پرداخت و بجای زانو زدن و التماس به حمله و التماس وارونه خواهند پرداخت.

نتیجه و منافع این رفتار آنها برای ما:

رسواتر شدن آنها نزد افکار عمومی آزربایجان و دادن آتوهای رفتاری بیشتر برای استفاده از آن در فعالیتهای داخلی و خارجی و رد صلاحیت آنها بعنوان یک نیروی آلترناتیو و نیز اثبات خوی نژآد پرستی پارسیان در مجامع و افکار داخلی و بین المللی.

در داخل نیز طبیعتا باید ما از هر گونه فعالیت آنها و سوء استفاده از ملتمان جلوگیری کنیم.

2-  تلاشهای سازش کارانه  آلوده به فریب و نیرنگ این گروهها برای جلب همکاری:

نتیجه و منافع این رفتار:

گرفتن اقرار از این گروهها و استفاده از آن در میان افکار داخلی و خارجی و ایجاد نظارت بین المللی بر میزان وفاداری آنها بر این تعامل دروغ آلود و نیز افشای 85 سال جنایت و نژآد پرستی علیه ملیت و وطنمان در داخل و خارج و فشار بر افکار ملیت پارسی و پارسیگرا برای تغییر رفتار و ایجاد شکاف در جبهه متحد نژآدپرستی و آریایی گری موجود و نیز ارائه اعترافات به مجامع بین المللی برای مشخص تر کردن چهره نژآدپرستی موجود در ایران.

در این وضعیت نیز حرکت ملی باید هرگونه حرکت این گروهها در آزربایجان برای سوء استفاده از پتانسیلهای ملتمان را منهدم و بی اثر سازد.

هر گونه رفتاری از دو نوع فوق این گروهها و مقابله ما با آنها، عملارژیم را در جهت حفظ تعادل قوا و نیز جلوگیری از حاکمیت یافتن فکری گروههای برانداز رژیم به سوی نوعی از سیاست تحمل و عدم تلاش برای حذف نیروی ملی سوق خواهد داد و فعالیتهای حرکتهای ملی را که در چهارچوب افکار و منافع رژیم جدیدجمهوری اسلامی بیشتر تحمل خواهد کرد و البته باید در این زمینه مراقب هر گونه تلاش رژیم برای ایجاد نیروی موازی و منحرف ملی نما در سرزمین مان باشیم. (با توجه به سابقه رژیم در ساخت پژاک در مقابل دموکراتهای کوردستان)

3-  تعامل واقعی: این تعامل که باید در صورت وقوع (البته احتمال آن چیزی نزدیک به صفر است) باید با اخذ توافق و تعهدات کتبی از طرف مقابل برای به رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت ملت آزربایجان حتی در مورد گزینه استقلال باشد. در صورتی که چنین تعهدات مکتوبی که لزوما باید در مراجع حقوقی بین المللی نیز  افشا گردند تا  بعنوان بخشی از گفتمان و مکتوبات این گروهها در فعالیتهای داخلی و بین المللی در آینده  مرسوم گردند میتوان در مورد چهارچوبهای همکاری که باید مشخصا همراه با تاکید بر هویت مستقل ملی و سرزمینی آزربایجان جنوبی باشد با این گروهها وارد همکار شد. در این زمینه نیز هرگونه فعالیت مستقیم این گروهها در سرزمین آزربایجان نیز باید ممنوع باشد و این گروهها باید هر گونه طرحی را از طریق کانال حرکت ملی و متناسب  با چهارچوبهای ملی ما ارائه کنند و مجری مستقیم آن حرکت ملی و سیاست اجرایی آن نیز توسط فعالان و گروههای ملی ما تعیین و تنظیم شود و حرکت ملی در اجرا و یا عدم اجرا و رد و قبول آنها که تنها میتوانند بعنوان طرحهای پیشنهادی و نه دستوری و تحمیلی باشند مختار و تصمیم گیرنده اصلی خواهد بود. و در هر صورت این گروهها نباید اجازه هیچ اقدام کوچک یا بزرگ مستقیم در آزربایجان را داشته باشند. در اقدامی متقابل باید تمام مناسبات ملی آزربایجان مورد تایید و حمایت آنها قرار گیرد و آنها نیز انرژی مورد نیاز ما برای اجرای طرحهای ملی ما در اختیار ما قرار دهند.

لازم به تاکید قاطع است که هرگونه همراهی با گروههای ایران محور بدون در نظر گرفتن راه کارههای فوق ذلت بار و در معنای واقعی پذیرش حاکمیت و آنها و اسارت خواهد بود و فعالین ملی باید در مقابل هر گونه اقدام سازش کارانه هر گروه و شخصیتی در این خصوص محکم و قاطع عکس العمل لازم را نشان دهند. 

 

سایت آزاد تریبون

نظرات 2 + ارسال نظر
آرش یکشنبه 21 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 08:22 ب.ظ

سلام
خوبی؟همایش بزرگ بلاگ اسکای ها رو دیدی؟
اینم آدرسش:
http://www.zavyeh.com/?do=cat&category=16
اگه تو جمع ما نیستی نمیخواهی بیای؟
منتظرت هستیم.

حسین یکشنبه 21 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 09:35 ب.ظ

با عرض سلام و خسته نباشید
معتبرترین سیستم کسب درامد وبمسترها
طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران با مجوز رسمی به شماره ثبت 24516 تضمین شده می باشد .
همراه با جوایز ویژه و مسابقه بین کاربران عضو سیستم
برای اطلاعات بیشتر به وبسایت مراجعه کنید
متشکرم - موفق باشید
www.adstabligh.blogsky.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد