یاشاسین باغیمسیز آذربایجان

YAŞASİN TAM BAĞIMSIZ AZƏRBAYCAN

یاشاسین باغیمسیز آذربایجان

YAŞASİN TAM BAĞIMSIZ AZƏRBAYCAN

موسوی تبریزی: یکی از راه های رفع شبهه دولت آینده همه پرسی است

دبیر کل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: یکی از راه های رفع شبهات افراد شرکت کننده در انتخابات، آرای خاموش، تقویت ریاست جمهوری و دولت آینده همه پرسی است.
سید حسین موسوی تبریزی افزود: یکی از راه های مردمی بودن نظام و حکومت همه پرسی است که در همین راستا نیز در اصل 56 قانون اساسی آمده است که حاکمیت نظام متعلق به خداست و او حاکمیت را به انسان ارزانی کرده است.
رئیس شورای مرکزی خانه احزاب ایران اضافه کرد: در اصل 59 قانون اساسی نیز آمده است در مواردی که در مسائل مهم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اختلاف وجود داشته باشد نیاز به همه پرسی و نظر خواهی از عموم مردم است که این اصل در همه کشورهای مترقی از جمله سوئیس، فرانسه، آمریکا و اروپا رواج دارد.
این فعال سیاسی با اشاره به اینکه این اصل در کشور ایران نیز با توجه به عقل و عقلانیت وجود دارد، اظهار داشت: قانون اساسی توسط دهها نفر از علما و مجتهدین تصویب شده است که شاید برخی از آنان بر موادی از قانون اختلاف داشتند اما اصل های 56، 57 . 59 از اصولی است که بدون کمترین اختلافی به تصویب رسیده است.
موسوی تبریزی با اشاره به روش اعمال همه پرسی که بر پایه پیشنهاد دوسوم از نمایندگان مجلس است، گفت: نامه خاتمی یا افراد دیگر مبنی بر اجرای همه پرسی پیشنهادی بر مجلس و رهبری بوده است که در صورت صلاحدید آن را اجرایی کنند که این امر به هیچ وجه خلاف شرع و قانون نیست.
دبیر کل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: برخی از آقایان هر فرایند و روندی را که مطابق میل خود ندانند سفارش یا هماهنگ شده با کشورهای بیگانه از جمله آمریکا و اروپا دانسته که این امر مسئله تازه ای نیست.
سحام نیوز- سعیده ساعدی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد